Vitamine C heeft heel veel te bieden voor onze huid, een echte mooimaker! Wat doet Vitamine C nu precies voor de huid?

• Werkt tegen huidveroudering
    Door zijn antioxidanten eigenschap kan vitamine C schade door vrije radicalen, veroorzaakt door UV-straling en/of roken, beperken.
  • Werkt tegen hyperpigmentatie
    Vitamine C remt het pigment proces in de huid.
  • Werkt ontstekingsremmend
    Vitamine C remt ontstekingen, die betrokken zijn bij verschillende huidproblemen bijvoorbeeld acne, rosacea.
  • Gaat rimpelvorming tegen
    Vitamine C stimuleert de collageenaanmaak en vermindert tegelijkertijd de afbraak: dat betekent meer collageen en dus minder rimpels.
  • Zorgt voor hydratatie en beschermd de huidbarrière
    Vitamine C houdt het vocht vast in de huid en door de barrière functie voorkomt vitamine C vochtverlies uit de huid
  • Werkt tegen zonverbranding
    Vitamine C werkt tegen zonnebrand als je het VOOR blootstelling aan de zon aanbrengt.

Vitamine C moet wel aan een aantal voorwaardes voldoen om werkzaam te zijn in de huid, wat zijn deze?

• Vitamine C dient een minimale concentraties te hebben van 4% om werkzaam te zijn.
  • Vitamine C heeft een betere penetraties als het product zuurder is dan de huid huid zelf, Lage PH waarde.
  • Vitamine C gaat verloren door licht en zuurstof waardoor het zijn werkzaamheid verliest. Daardoor is het zeer van belang dat een vitamine C ingekapseld is om zijn werking te behouden.
  • Vitamine C werkt het beste in combinatie met andere antioxidanten. Vitamine C en E samen zijn een GOUDEN duo!

In onze webshop hebben wij verschillende producten met werkzame vitamine C. Hieronder onze bestsellers! Voor persoonlijk huidadvies kunt u online vragen stellen aan onze huidtherapeut.